69 keer bekeken

Een middag in Best

• zondag 11 juli 2021 @ 12:12
    reactie op (#1) mr-fun

wat leuk en bijzonder dré. Fijn dat je een mooie middag hebt gehad

• zaterdag 10 juli 2021 @ 18:03

Afgelopen middag ben ik in Best geweest. De man heeft een bijzondere hobby. Hij heeft veel landerijen, waar hij zelf allerlei groenten, fruit, kruiden en eetbare bloemen kweekt. Deze kweekt hij in aarde, kassen of waterpoelen (soort kleine vijvers). Ik mocht van de kruiden en de bloemen proeven en dan raden welke smaak er aan zat. Van sommige kruiden had hij heel veel verschillende soorten. Bijvoorbeeld van mosterd had hij de bekende Groningse en Franse plantjes. Maar hij had ook de Japanse mosterd die weer een hele zachte smaak heeft.
    Uiteindelijk heb ik zoveel gezien, geroken en geproeft dat ik niet alle namen meer weet van de planten en bloemen. Van het fruit had hij verschillende soorten peren die we amper kennen. Je zult ze in elk geval niet gauw bij Albert Heijn in de schappen zien liggen.
    Wel worden zijn kruiden en eetbare bloemen in diverse restaurants gebruikt als garnering.
    Na de rondleiding hebben we nog een kruidenthee gedronken en met elkaar gepraat over van alles en nog wat. Zijn hond kwam nog even bij mij op schoot zitten.
    Ik werd om 13.30 uur opgehaald en was om 16.30 uur weer thuis.